1 par, vilse i en lägenhet...

stora höststressen har anlänt.. eller förvirringen i alla fall... Olamannen skjutsade hem en svettig dansfröken och såg till att hon fick mat i magen... så långt allt väl.  sen var det ju det här med sömnen... suck. att somna är absolut inga som helst problem, det är sen det kommer... hjärnan, som känts extra frånvarande hela dagen, lägger in högväxeln och spelar mig ideliga spratt... helt utan förvarning kastas fröken ur sängen med den fasansfulla övertygelsen att han rymt... mannen har rymt! lämnat mig helt ensam mitt i natten för ett bättre erbjudande... med fackla och högaffel (så som i gamla sagor du vet...) letade jag noggrant i genom lägenheten... (en genomsökning tar väl i och för sig inte så lång tid när man lever på 29 kvadratmeter...) och gissa hur lättad fröken blev när han återfanns i badrummet? stackars Olamannen själv undrade nog vad fan det var frågan om men såg till att den förvirrade hamnade under täcket igen...

men, och nu kommer  kruxet, om inte Ola varit vaken och kunnat berätta detta dagen efter hade jag inte haft en blekaste om nattens eskapader... vad håller jag då på med när han inte sover hos mig? hur konstiga saker gör jag då? lämnar jag lägenheten? borde jag ens vara betrodd att bo och sova själv?

checkar ut och förtränger...

Miljömuppen citerar #72:

"Må bra. Din hälsa är, om man ser krasst på saken, inte enbart en fråga för dig. Om du mår bra behöver du inte anlita sjukvården, bars baksida är att den slukar stora resurser. Lättast mår du bra genom att du inte äter för mycket, tar dina dagliga promenader och låter bli att röka - värdesätter du inte dina egna lungor så tänk på att marken där tobaken odlas behövs för att producera mat och biobränslen. Detta kan låta som pensionärsråd, men din hälsa påverkas mer av vad du gör med veckans 110 vakna vardagstimamr, än av dina två timmars botgöring på gymmet. Tänker bra gör man också när man går, vilket redan de gamla romarna visste: solvitur ambulando betyder man löser det när man går."

-Johan Tell


Kommentarer
Postat av: Pluttan

Vi får helt enkelt be grannen med pinuppan på fönstret att låsa in dig om kvällarna...;)

2009-09-04 @ 20:52:23
URL: http://sunksnygg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0