borta med vinden

Det var ju det där med födelsedag och tillhörande kalas. Pallar inte, brukar strunta i... "Glömma bort". Good luck Chuck skrattade pojkvännen elakt men vägrade att avslöja mer... Panik! Jag är jungfru och har sedermera ett enormt kontrollbehov. Överraskar gärna andra men vill inte bli förd bakom ljuset själv. Sluta! En tid och plats var det enda jag fick och familjen spelade väldigt ovetande och oskyldiga. Vad är det som pågår egentligen? Va?

Resan gick i alla fall till Stockholm. Här känner jag igen mig. Sen skulle det checkas in på hotell, den branchen har jag koll på... Pulsen lägger sig någorlunda. Promenad till Göta Lejon, här såg jag min första musikal någonsin och har dessutom dansat själv... Superkul! Musikal i present? Toppen! Fröken andas ut slår sig ner och väntar på 3:e ringningen när pojkvännen helt plötsligt måste gå och köpa en dricka... Jaha. Ensam i ett publikhav... Kul. Jaja, jag är vuxen, jag kan det här. Långa djupa andetag Hanna...

Bonk! (Någon dundrar rakt in i mina stackars smalben. AJ!) "Är det ledigt här?" Varför står min pappa och stirrar på mig? Varför står mamma bakom och ser listig ut som en räv? Varför vinkar Pluttan hysteriskt längst där bak? Vad är det som pågår? Varför dyker min pojkvän helt plötsligt upp utan att se det minsta förvånad ut? Komplott! En satans komplott är vad det är!

Jäkla sötnosar... Eller vad var det Pluttan kallade det? Lämmeltåg! Streshormonet lade sig, föreställningen var fantastisk. FANTASTISK!

Men varför joggar familjen ut från Göta Lejon? Skynda dig Hanan du har tid bokad om 7 minuter. Vadå för jävla tid? Karaoke så klart skrattar mupparna i kör och ser ut som om de skrapat hem storvinsten på Triss. Va?

Och sen börjar det... Jessicka håller uppsjungning i tunnelbanan för alla som vill och inte. Pappa och Ola dividerar om vilken låt just de ska sjunga och själv börjar jag hyperventilera... Tror ni att min ömma moder brydde sig? Icke! Hon skrattade mig rakt i ansiktet och kom med någon utläggning om mitt kontrollbehov. Tack för den kompis... Av från tunnelbanan och hela lämmeltåget ränner genom gamla stan som om det gällde liv och död... Finns det någon flyktväg? Hur långt bort ligger gamla arbetsplatsen? Kan man ringa en vän? Skrik, panik och dödsångest! Ingen uppmärksammar att min ansiktsfärg börjar bli olivgrön. Hur satan ska detta sluta? Vad fan sa Greta om ters egentligen? Vad var det där med huvudklang? Men som i ett trollslag står vi inne på en italiensk restaurang och hela familjen asgarvar åt min snopna uppsyn. Och inte vilken italiensk restaurang som helst utan samma som jag firade min 16-års dag. Ännu en tripp down the memory lane... Fantastiskt!

Summa sumarum: En fantastisk helg även om så väl hjärta som magsäck åkte berg och dalbana. Underbara ni som utsätter mig för läskiga saker! Men Pluttan... När det kommer till din egen 25-års dag... be aware! För att inte prata om herr Eriksson. Mohahaha!

Miljömuppen citerar # 86:

"Begagna begagnat. Varje gång ett ting återanvänds istället för att ersättas med något nytt har du gjort en miljösparande gärning. Gå på loppis, bjud på auktioner, kolla på nätet. Förutom hemsidor där vanligt folk säljer saker de  tröttnat på saluför ett antal auktionsfirmor bättre kvalitetsgrejor."

-Johan Tell

Kommentarer
Postat av: Pluttan

Hahaha, sjuukt bra!

Well bring it on darling, en del av oss ÄLSKAR supriser!:) PUSS

2009-09-21 @ 12:31:36
URL: http://sunksnygg.blogg.se/
Postat av: Helena Larsson

jag lovar, hade jag varit i stan så hade jag kommit ridande på en vit häst med två flaskor rött i högsta hugg. Motvilligheten till att sjunga brukar av någon anledning påverkas positivt (negativt?) efter ett par glas. Massa kärlek. Helena

2009-09-21 @ 12:34:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0