imse vimse

satans jävla snusk... hata! hata!

spindlarna är tillbaka! eller en i alla fall... men det räcker! räcker och blir över!

den fobiska rädslan tar över vid blotta synen av en, jag får ett tryck över bröstet och hör hur hjärtat dunkar i öronen... hjälp!

fanskapet har dessutom bestämt sig för att bosätta sig i duschen. mitt i hyllan bland schampo och tvålar... och hur fan tänkte han att jag skulle sköta min hygien? diskmedel eller? idiot!

har faktiskt förlikat mig med svarta spindlar men naturligtvis är den här brun. jaha! mammsen och pappsen befinner sig på en paradisö och kan inte bistå med någon hjälp, lillasyster hårdingen är i uppsala och pojkvännen har ju som bekant helgips... lämnat åt mitt öde skulle man kunna säga...

och det ska ni bara veta, anticimex kan man heller inte lita på... de påstår att de här små illbattingarna är "nyttodjur"... fattar ni? vad då för nytta?

morr, spott och fräs!

Miljömuppen citera #96:

"Vänj barnen vid naturen. Bygg kojor med barnen, paddla, tälta, vandra, snickra fågelholkar, plantera buskar där fjärilarna vill vara, spika ihop ett hus där igelkotten vill ävervintra, bygg bo till fladdermusen, fånga grodyngel och se dem bli till grodor, skaffa en utflyktssten dit ni går och fiskar. Välj ett dagis med mycket utetid. Vänj barnen vid att helg betyder utflykt med termos och grillkorv. Vad som helst, när som helst, hur som helst. Men lär barnen att naturen är värd att vara i, värd att bevara."

-Johan Tell


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0