men hjälp mig då!

snart dags... massa resfeber... och hur fan packar man till en överraskningsresa? gummistövlar? flytring? mammelucker? hmm... panik!

sista helgen som ungdom. eller... ja inte vet jag. tanken var ju att det skulle bli begravningskaffe. jojo... orka! försöka smita och förtränga gick i alla fall inte! icke skrek mannen och nu ska man ut på äventyr... eller kanske inte alls? oklart. kanske bara är en rökridå alltihop? ingen aning.

beger mig hemåt nu och letar upp mina goretex-byxor...

fy satan så jag hatar att inte ha koll!

Miljömuppen citerar #78:

"Måla vackert. Den första tumregeln är att undvika färger med lösningsmedel (lacknafta, thinner, terpentin, xylen, toluen) vilka alla bidrar till att miljöstörande, marknära ozon bildas. Den andra tumregeln är att välja en mer miljövänlig färg. Kalkfärg kan användas både inne och ute på putsade ytor, cement, tegel, mursten och ohyvlat trä. Linoljefärg fungerar bra inomhus och utomhus om fasaden tidigare är målad med linoljefärg. Naturfärg passar för lasyrmålning av obehandlade träytor på möbler och väggar." Vattenbaserad plast- eller latexfärg är bättre för miljön än lösningsmedelsbaserad. Men de innehåller konserveringsmedel som kan vara giftiga för vattenorganismer och framkalla allergier."

-Johan Tell

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0