skrik å panik

jävla marsipangris!

skiter i det... vägrar vara vuxen... och varför är inte storasyster här när man behöver morra av sig? det avgör saken, jag packar min väska och beger mig mot de upplystas stad jag å... måste ju finnas någon kurs jag kan läsa... den där om sericetckningsvetenskap kanske? eller varför inte doktorera i Astrid Lingrens värdelöst vetande? Jag skulle regera!

Aldrig får man vara glad skanderade min gamla följeslagare på Natur och jag sällar mig till de negativas skara... kl 09.11 (piiip!) öppnas glädjemailet från högskolan... lyckan var verkligen total! 09.12 ringer mobilen... upp som en sol och ner som en pannkaka! tack för den liksom.

och värst av allt... B&J får mig inte att kicka längre... smakar absolut inget extra alls. sorg... läste någon vetenskaplig artikel någonstans att man typ vart 5:e år eller så byter man sina smaklökar och då kan favorit kontra hatsmaker ändras... men varför just B&J? kan komma på en massa andra smaker jag är beredd att offra... hatar vetenskaplighet, väckarklockor och det kommande kyrkovalet! varför tvingar världen mig till att bli vuxen? värsta försenade tonårsaggressionen bubblar upp... spännande. not!

roger, roger hej å hå!

Miljömuppen citerar #75:

"REKO EKO TEKO. Många naturmaterial är tyvärr framtagna på ett onaturligt vis. Till exempel är bomull en av världens mest bevattnade  och besprutade grödor med allvarliga miljökonsekvenser. Minns Aralsjön som fram till 1960 var världens fjärde största sjö. Med sedan tillflödena alltmer började användas för att bevattna bomullsodlingar har sjöns volym minskat med 80 procent och vattenytan sjunkit nästan tjugo meter. Klä dig därför heslt i plagg av ekologiskt odlad bomull som bör ha odlats utan användning av kemiska bekämpningsmedel, konstgödsel och bevattnats så sparsamt som möjligt."

-Johan Tell



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0